1-حراست پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه اداری 2- وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف 3- نقش حراست در پیشگیری از وقوع تخلف ها 4- جلوگیری از بروز انواع فساد در سیستم اداری 5- حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم 6- تعیین صلاحیت پرسنل در پستهای مدیریتی طبق دستورالعملهای مربوطه 7- حفاظت از اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده 8- ارائه مشاوره امنیتی به سطوح مدیریتی 9- طبقه بندی و کنترل تاسیسات و اماکن دستگاه 10- شناسائی عوامل و عناصر ایجادکننده نارضایتی 11- پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی 12- تدوین دستورالعملهای حفاظتی الف ) حراست پشتوانه ای محکم برای سلامت جامعه اداری وظیفه اصلی حراست ، مواظبت از سلامت سازمان است ؛ چرا که هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد . از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدید های درونی و نفوذی است ، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد اولاً : از نفوذ آفت ها به داخل سیستم جلوگیری کند . ثانیاً : با تشخیص و شناخت آفت های درونی ، زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد . بنابراین حضور حراست در عرصه فرآیندهای سازمانی ، همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده زیر است : 1 – هدف کلان و راهبردی : حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظورپیش برد اهداف سازمان 2 – اهداف عملیاتی : همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های موثر و اطلاع رسانی به موقع ، اعمال نظارت ها و انجام اقدام های موثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان. ب) وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف – اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سیستم به مراجع ذی صلاح – حفاظت از اماکن ، تأسیسات و تجهیزات – حفاظت از اسناد – حفاظت از کارکنان – انجام مأموریت های محوله