برگزاری جلسه تیم مدیریت آموزش بیمارستان علامه بهلول مورخ 96/12/22

انتشار محتوا: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰:۰۰ قبل از ظهر

این جلسه با حضور ریاست محترم بیمارستان، معاون آموزشی دانشگاه، معاون و سوپروایزر آموزشی بیمارستان، روسای دانشکده ها ،مدیر گروه های بالینی و کارشناسان واحد در سالن اجلاس معاونت آموزشی پژوهشی بیمارستان برگزار گردید.
در ابتدا آقای دکتر جاویدی معاون محترم آموزشی و پژوهشی بیمارستان علامه بهلول گنابادی 44سنجه کاملا ضروری در اعتبار بخشی آموزشی توضیحاتی را عنوان کردند و سنجه هایی را که تاکنون در بیمارستان موجود می باشد توضیح دادند.
آقای دکتر میرچراغی علاوه بر صحه گذاری بر مطالب مذکور بر لزوم حرکت به سمت اجرای این سنجه ها تاکید کردند و بیان کردند نیاز حرکت مثبت به سمت سنجه هاست و گفتند نباید هیچ کدام از سنجه ها را به این دلیل که غیرقابل اجراست کنار گذاشت باید اولویت بندی کرد, باید دانشکده ها به کمک بیمارستان بیایند.
آقای دکتر کیان مهر معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان کردند که دانشگاه علوم پزشکی و معاونت آموزشی آماده هر گونه کمک رسانی به بیمارستان است.
آقای دکتر عالمی رئیس محترم دانشکده بهداشت بیان کردند که دستور جلسه باید کاملا متمرکز بر سنجه های کاملا ضروری باشد و سه بخش جدی را در بربگیرد:
سنجه هایی را که به خوبی انجام شده است را نگه داریم و سنجه هایی را که نداریم شناسایی کنیم و به دو بخش تجهیزاتی و پرسنلی یا سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کنیم و بخش سوم تقیسم کار و ایجاد یک جدول زمان بندی که مسئول و زمان انجام هر وظیفه مشخص باشد.
آقای دکتر محمدپور رئیس محترم دانشکده پرستاری و مامایی با صحه گذاشتن بر فرمایشات دکتر عالمی بیان کردند که سنجه ها به سه بخش فضای فیزیکی،نیروی انسانی و تدوین فرایندها تقسیم می شود و با تعیین جدول زمان بندی گانت می توان به اهداف مورد نظر دست یافت.
آقای دکتر صاحبان ملکی رئیس محترم بیمارستان ضمن تشکر از برگزاری جلسه بیان کردند که حساسیت زایی کار خوبی است و در جهت پیشبرد اهداف به ما کمک می کند.
سپس خانم توکلی زاده کارشناس پژوهشی بیمارستان اعضای EDOرا پیشنهاد کردند و مقرر شد که لیست اعضای پیشنهادی آقای دکتر جاویدی جهت صدور ابلاغ برای آقای دکتر صاحبان فرستاده شود.
   آقای دکتر علمی مهر پیشنهاد دادند که باید برنامه مدونی برای دانشجویان در بدو ورود به بیمارستان برای آشنایی با بیمارستان و بخش ها همچون گذشته تدوین شود.
آقای دکتر مهدوی سوپروایزر آموزشی فرمودند که برنامه توجیهی ورود به بخش ها باید شامل دو قسمت آگاهی بخشی و گزارش راند آموزشی باشد همچنین بیان کردند که در مورد انتخاب مربی های آموزشی در بخش ها باید فراخوان داده شود تا افراد ماهر وعلاقمند به آموزش انتخاب شوند.
طی این جلسه مقرر شد موارد ذیل انجام گردد:
تدوین فرایند ارتقای کیفیت آموزش بالینی، تدوین برنامه مدیریت آموزشی ویژه دانشجویان پرستاری، تعیین ناظرین آموزشی برای نظارت به دانشجویان پیراپزشکی و پرستاری و تعریف شیفتهای پایش برای عصر و شب، نصب تایمکس مخصوص پزشکان جهت سنجش حضور و غیاب، تخصیص فضاهای مربوطه برای اعضای هیئت علمی، تدوین دستورالعمل داخلی امنیت فراگیران و اطلاع به نگهبان و گزارش سوپر وایزرها، تهیه فرم حضور و غیاب برای فراگیران پزشکی در درمانگاههای تخصصی، برگزاری جلسه اختصاصی با آقای ازغندی مسئول کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کتابخانه و اهم مسائل کتابخانه بیمارستان و راهکارهای بهبود مسائل آن، تهیه پیش نویس بودجه آموزشی بیمارستان و حق السهم دانشکده ها از بودجه آموزشی در بیمارستان، تهیه لسیت موارد بالینی که هر دانشجوی پزشکی در طول مدت دوره خود باید ویزیت کند، برگزاری جلسه توجیهی با کارآموزان تمامی رشته ها دربدو ورود به بالین در خصوص مسائل مربوط به بیمارستان و نحوه مستندسازی صحیح ،گزارش خطاهای ایجاد شده، تدوین و طراحی برنامه پایش و اجرا چارچوب کلی جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش، ایجاد نظرسنجی در مورد ثبت گزارش خطاهای مستقیم فراگیران.