مسئولیتهای مدیر خدمات پرستاری

انتشار محتوا: ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶:۲۱ قبل از ظهر
مسئولیتهای مدیر خدمات پرستاری

مسئولیتهای مدیر خدمات پرستاری بیمارستان:

  1. شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و کمیته های درون سازمانی و برون سازمانی  مرتبط با حرفه پرستاری 
  2. مشارکت در تعیین اهداف کوتاه مدت میان مدت دراز مدت مبتنی بر نیازها و با  توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط و شرکت فعال در  تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان و با ارائه نقاط ضعف قوت فرصت ها و تهدیدهای  واحد تحت سرپرستی خود 
  3. تعیین خط مشی تدوین برنامه عملیاتی واحد پرستاری با تعیین حدود زمانی و  تعیین افراد مسئول در راستای برنامه استراتژیک بیمارستان و برنامه زمانبندی برای  پایش برنامه های اجرا شده و ارائه راهکارهای اصلاحی و بر اساس میزان انحراف از  اهداف از پیش تعیین شده 
  4. جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف 
  5. ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با  همکاری سایر واحدهای ذیربط 
  6. تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی با توجه به  امکانات و شرح وظایف مصوب 
  7. رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی 
  8. ارائه الگوی مناسب مدیریتی در برقراری ارتباط موثر با کارکنان تحت سرپرستی همکاران  اداره پرستاری دانشگاه و سایر مراجعین از طریق عملکرد مطلوب حسن رفتار شغلی 
  9. اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان  تشویق و تنبیه کادر پرستاری و مامایی 
  10. همکاری با هیئت رئیسه بیمارستان و کادر پزشکی در پیشرفت بازنگری و اجرای  خط مشی ها و اقدامات درمانی مربوط به بیمارستان 
  11. توزیع نیروی کادر پرستاری مورد نیاز در سطح بیمارستان 
  12. برنامه ریزی مدون برای کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های مراقبتی کادر  پرستاری در شیفت های مختلف 
  13. نظارت بر بکارگیری کادر پرستاری دارای پروانه گواهی صلاحیت حرفه ای  
  14. نظارت بر استخراج نتایج شاخصهای ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در  بالین ارایه گزارشهای تحلیلی و برنامه ریزی جهت رفع نواقص 
  15. نظارت بر ارایه خدمات پرستاری ایمن و استاندارد به مددجویان 
  16. نظارت بر ایمنی شغلی بهداشت حرفه ای کادر پرستاری 
  17. برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون